Menüü

Kuidas ühendada töökeskkonna- ja personalispetsialisti tööd?

Kuidas ühendada töökeskkonna- ja personalispetsialisti tööd?

Personalijuhi ja töökeskkonnaspetsialisti töö ühendamine võib olla hea mõte, sest mõlemad ametid tegelevad töötajate rahulolu ja tervisega.

Ensto Enseki personalispetsialist Laima Parik rääkis koolituspäeval Tööohutuse ja Töötervishoiu Treff 2016, kuidas nemad on need kaks poolt liitnud.

Alljärgnevaks artikliks on koolituspäeval toimunud ettekanne vähesel määral toimetatud kujul.

 

Igale personalijuhile ja tööohutusspetsialistile on oluline, et jõuaksime terve ja rõõmsana koju, teaksime oma õigusi ja kohustusi ning ei kahjustaks teisi inimesi. Mida aeg edasi, seda teadlikumad on töötajad ka sellest, milline peab olema nende töökeskkond.

Personali- ja keskkonnaspetsialisti töö annab koos parema tulemuse. Kindlad protsessid, tööülesanded ning ametikohtade kontroll kindlustavad, et inimesed on kursis ettevõtte standardite ja ka seadustega.

Lisaboonusena võib tuua välja asjaolu, et kahte tööd ühendav amet annab võimaluse suhelda nii töötajate kui ka juhtkonnaga, sest alati leitakse mõni ühine huvitav teema.

 

Kuidas teha töökeskkonna- ja personalispetsialisti töö tõhusamaks?

Kahe töökoha puhul võib tekkida palju küsimusi alates aja efektiivsest kasutamisest kuni selleni välja, ega ülesandeid ühe inimese jaoks liiga palju pole. Seega tasub kõik kirja panna ja vaadata, kas tullakse sellega toime.

Kui plaan on olemas, tuleks seda arutada juhiga. Sageli soovivad juhid rääkida numbrite keeles, nii et soovitatav on võimaluse korral oma töö numbritesse tõsta.

Kui palju maksab mu tööaeg, kui tegelen selle või teisega? Mil määral ja milliste ülesannete juures oleks mõistlik kaasata personaliosakonna kolleege või töökeskkonnavolinikke?

Ja kindlasti tuleb aru saada, et üks inimene ei peagi kogu tööd ära tegema, sest näiteks ohutusjuhendite väljatöötamine peaks toimuma koostöös osakonnaga.

Ensto Enseki plussidena võib välja tuua omanike huvi igapäevategevuse vastu: nad jälgivad tõsiselt, mis toimub tööohutuses, hindavad kõrgelt pereväärtusi ning teevad ettepanekuid, kuidas töötajate tervist hoida.

Näiteks tuli omanikelt signaal, et aastaks 2018 võiks tehase territoorium olla suitsetamisvaba. Personaliinimesed teavad, et selliseid asju ei saa teha järsult, sest nii võib kaotada väärtuslikke töötajad, kellele sellised uuendused ei meeldi.

Seega alustati aegamisi: senised mugavad suitsupausikohad viidi väravatest väljapoole ning selgitati töötajatele, et see on omanike soov.

Lõpetuseks andis Laima Parik ettekande kuulajatele kaasa retsepti, kuidas personalijuhi ja töökeskkonnaspetsialisti töö võiks kõige tõhusamalt liita:

„Vaata korraks enese sisse ning hinda ausalt, kas sa tahad ja jõuad tegeleda nende ülesannetega.

Võta aeg maha, et oma tööd hinnata, lihtsustada, kaardistada ja delegeerida.

Ja räägi juhiga!“

 

Järgmine Tööohutuse ja Töötervishoiu Treff toimub Tallinnas 24.01.2018.

Loe lingilt lähemalt, mida põnevat Sind seal ees ootab.

Tagasi nimekirja

Tasuta artikkel:

3 sammu, mida teha, et dokumendid ettevõttes korras oleks!

Loe kohe