Menüü

Puhkus on päriselt puhkamiseks

Tänapäeval on töökoormus ja töötempo üsna karmid. Ja seetõttu on eriti oluline aeg maha võtta ning tõeliselt puhata. Eestlased väga ei taha puhkust välja võtta või võetakse ainult nädal korraga. Oluline on teada, et normaalseks funktsioneerimiseks tuleb puhkusest lugupidada ning seda väärtustada. Seetõttu soovitame kindlasti korraga puhata vähemalt 14 päeva (mis on ka seaduses ettenähtud). 

Kuidas siis tõeliselt puhata?

  1. Alusta juba enne puhkust. Planeeri viimased nädalad enne puhkust nii, et sa saaksid kõik olulised asjad puhkuse alguseks tehtud. Nii ei jää midagi kripeldama.
  2. Delegeeri ülesanded. Kui Sa tead, et on kliente/koostööpartnereid, kes võivad puhkuse ajal abi vajada, siis delegeeri juba ennetavalt need ülesanded oma kolleegidele. Anna kolleegidele varakult juhised, kuidas neid aidata. “Out of office” automaatvastajasse pane samuti need kontaktid, kelle poole pöörduda, kui on kiiret lahendamist vajavad probleemid.
  3. Unusta e-mailid. Kui Sa mõtled, et “Mis see siis on? Päevalõpus ja hommikul vaatan meilid üle”, siis unusta see mõte kohe. Meilide lugemine ning nendel silma peal hoidmine viib sind ikka ja jälle töölainele tagasi. Puhkuse eesmärk on kõigest eemal olla. Kui on oluline, et Sinu e-mailid saavad vastuse, siis suuna need edasi või palu kellelgi Sinu eest meilidele vastata.
  4. Eelista aktiivset puhkust. Füüsiline aktiivsus aitab meil kõige paremini oma mõtteid tööst eemale viia ning meie vaim puhkab siis palju paremini. Ka koledate ilmade korral annab harrastada aktiivset puhkust.
  5. Kogu positiivseid emotsioone. Kohtu sõpradega, keda pole ammu näinud; külasta erinevaid põnevaid kohti/üritusi; tee asju, mida varem pole kunagi teinud. Need teevad ühest puhkusest tõelise puhkuse, mille peale mõtled ka siis, kui väljas on külm ja pime.
  6. Ära aja unerütmi paigast ära. On selge, et puhkuse ajal oled kauem üleval ja tahaksid ka sellevõrra kauem magada, kuid mida vähem sa oma unerütmi sassi ajad, seda lihtsam on hiljem tavapärasesse unerutiini tagasi pöörduda.

Eks igaüks kujundab oma puhkuserutiini lõpuks enda soovidele vastavalt, kuid tasub neid näpunäiteid järgida, et puhkus oleks ikka päris. Lõpetuseks soovitan pärast puhkust esimesel tööpäeval tunnike või lausa kaks tundi varem tööle minna. See on see aeg, kus keegi Sind ei sega ja saad rahulikult ülevaadata, millised ülesanded Sind ees ootavad ning tööpäeva lõpuks oled ilmselt paljud tulekahjud juba ära suutnud kustutada ning saad hea enesetundega koju minna.