fbpx
Menüü

Suvi on hea aeg, et töötervishoiu ja tööohutuse asjad üle vaadata

Nii mõneski ettevõttes on suvi rahulikum ning valmistutakse isegi kollektiivpuhkusteks. Kiusatus on muidugi pigem võtta vabalt ja oodata, kuni puhkus peale tuleb, kuid meie soovitus on visata pilk töötervishoiu ja tööohutuse dokumentidele. Äkki on midagi, mida saab kiirelt ära teha või midagi, mis juba ammu on nõudnud tähelepanu, kuid ajapuuduse tõttu on jäänud tahaplaanile. 

Mida siis täpsemalt üle vaadata?

  1. Töökeskkonna riskianalüüs – kas see on ajakohane? Võib-olla on vahepeal juurde tulnud uusi seadmeid, töökohti, mille osas on riskid hindamata jäänud. Vajadusel leiad siit abimehe, mis aiatb koostada nõuetekohase töökeskkonna riskianalüüsi.
  2. Töötajate juhendamine – kas kõik töötajad on juhendatud vastavalt enda töö sisule ning oskavad kasutada ohutuid töövõtteid, et enda tervist hoida? Vast on vajalik mõnel teemal töötajate teadmisi värskendada ja korraldada mõnel aktuaalsel teemal täiendjuhendamine/sisekoolitus.
  3. Töötajate tervisekontroll – kas kõik töötajad, kellel on ette nähtud tervisekontroll, on selle ka läbinud? Vaata üle tervisekontrolli otsused. Ehk on midagi, mille osas annab töötaja töökohta või töötingimusi parendada.
  4. Isikukaitsevahendid – kas kõikidele töötajatele, kellel on vaja, on väljastatud isikukaitsevahendid? Kas kõikide isikukaitsevahendite kohta on ka töötajate allkirjad olemas? Tasub kindlasti turul ringi vaadata, kuna isikukaitsevahendite osas tehnoloogia muutub pidevalt ja järjest rohkem leiab mugavamaid ja paremaid vahendeid töötaja tervise kaitseks.
  5. Sisekontroll – kindlasti tasub suvel võtta ette põhjalik sisekontroll, et vaadata üle töökohtade ja töövahendite korrasolek ning vastavus õigusaktidele. Ka kontoritööga tegelevad asutused võiksid rahulikumal hetkel üle vaadata töötajate toolid, lauad, kuvarid ja muud töövahendid. Laud ja tool peavad olema ergonoomilised, stabiilsed ning sobituma töötajaga.
  6. Juhendite ülevaatamine -kas ohutusjuhendid sisaldavad infot, et töötajad saaksid nende alusel teadmised ohutuks töötamiseks sh kontoris. Kui saab mõnedki juhendid üle vaadata, siis on see juba poolvõitu. Ja kindlasti ei pea seda töökeskkonnaspetsialist üksi tegema, vaid sellesse võib ja peakski kaasama töötajad, tehnik, osakonnajuht jne.
  7. Töökeskkonnaspetsialisti olemasolu – olemas on määratud töökeskkonnaspetsialist, kes kogu ülaltood teemadel silma peal hoiab.
  8. Esmaabi – igas tööolukorras on esmaabi töötajale tagatud. Esmaabiandja on koolitatud ning töötajatele on tagatud vajalikud esmaabivahendid.

Eks on veel nii mõndagi üle vaadata ja teha, aga kui alustada väikeste sammudega, näiteks eelnimetatutega, siis on sügisel jälle lihtsam. Ja kui hakkavad uued eelarve läbirääkimised, siis oskate ka töötervishoiu ja tööohutuse murekohad välja tuua, et sinna aega ja raha planeerida. Sest nagu te kindlasti teate, siis terve töötaja on ettevõtte kõige suurem väärtus, kuna tema on just see, kes toob ettevõttele tulemusi. Mugavas ja turvalises keskkonnas tulevad ka suuremad tulemused.

Kui ülaltoodu osas tekkis mõtteid, võib Sulle abiks olla meie tööohutuse kiirabi.

Tea, et oleme Sinu jaoks olemas! Kirjuta meile info@riskianaluus.ee ja aitame Sind hea meelega!